5 Essential Elements For بیماری زونا چه مدت طول میکشد

Wiki Article

پارانویا و روشنفکران، سعید عبدالملکی، روزنامه اعتماد، شماره ۱۵۷۹، ۱۱/۱۰/۸۶، صفحه ۵ (اندیشه)

علائم زونا می‌توانند بر روی صورت و چشم‌ها، دهان و گوش‌ها نیز ظاهر شوند. این ویروس همچنین می‌تواند برخی از اندام‌های داخلی را تحت‌ تاثیر قرار دهد. ​

افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی خاص مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو).

اضطراب اجتماعی چیست؟ علائم و روش های افزایش + فایل صوتی دی ۱۳, ۱۳۹۸

۱۰:۰۰ ماشین‌گرفتگی یا بیماری حرکت چیست؛ نکات مهمی که باید قبل از سفر بدانید ۱۲ اسفند

واکسن‌ها می‌توانند به فرد در جلوگیری از بروز علائم شدید زونا یا عوارض ناشی از آن کمک کنند. همه كودكان باید دو دوز واكسن آبله مرغان را دریافت كنند كه به آن واكسن ایمنی واریسلا نیز گفته می‌شود.

اما در برخی از افراد و به دلایلی که کاملاً مشخص نیست، ممکن است ویروس واریسلا زوستر سال‌ها بعد دوباره ظاهر شوند و در امتداد الیاف عصبی حرکت کنند تا باعث ایجاد زونا شوند.

در صورت ایجاد نورالژی پس از هورمونی، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارند، از جمله کرم‌های موضعی مانند کپسایسین، لیدوکائین، داروهای ضد انعقادی مانند، گاباپنتین (نورونتین)، پرگابالین، داروهای ضد افسردگی و تزریق گلوکوکورتیکوئید داخل رحمی، ممکن است برای بیمارانی که به داروهای معمولی و اقدامات درمانی پاسخ نمی‌دهند، مفید باشند.

سوالات متداول آیا زونا واگیر دارد؟ زونا از طریق سرفه یا عطسه سرایت نمی‌کند.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در معرض خطر بیشتری برای دچار شدن به زونا و تجربه علائم و عوارض شدید آن هستند.

درمان زونا به منظور کاهش اثرات ویروس و همچنین مدیریت درد در نظر گرفته شده است. داروهای مختلفی وجود دارند که قابل استفاده هستند و پزشک در مورد بهترین گزینه‌های درمانی برای وضعیت خاص فرد صحبت خواهد بیماری زونا پوستی کرد.

دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

تعقیب شدن توسط دشمنان قدرتمندی چون تروریست‌ها، بشقاب پرنده، سازمان‌های مخفی یا شیاطین

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ ۸ راهکار مفید برای دوباره خوابیدن در نیمه شب

Report this wiki page